Macskák, kutyák, sőt tengerimalacok is profitálnak az online vásárlásból – mutatjuk, mit rendelnek nekik!
Egyre több állattulajdonos vásárol online a házi kedvencének is: a Kifli.hu-n leadott rendelések 6 százalékába kerül valamilyen, kisállatokhoz kapcsolódó termék – leggyakrabban táp, jutalomfalat, alom vagy valamilyen kiegészítő. A legnagyobb népszerűségnek a kutyák és a macskák számára elérhető árucikkek örvendenek, de madarak, hüllők, valamint nyulak, hörcsögök és tengerimalacok számára is széles választék áll rendelkezésre.
A kiskedvencek már rég nem „csak” háziállatok: sokaknak igazi családtagok, lakótársak – nem csoda, hogy a vásárlásaikat is egyre tudatosabban intézik a gazdik. A Kifli.hu-n leadott rendelések közel 6 százalékában szerepel állateledel vagy kisállat-felszerelés, és ez az arány folyamatosan nő. A kínálat legnagyobb részét a kutyáknak és macskáknak szánt termékek teszik ki, de kisemlősök (nyuszik, hörcsögök, tengerimalacok), hüllők és madarak számára is elérhetők alaptermékek – utóbbiaknál különösen ősszel és télen nő meg a kereslet.
A kategória forgalmának 66 százalékát a száraz és nedves tápok teszik ki, ezek a gazdik számára alapvető kosárelemek. A rendelések 14 százalékában szerepel jutalomfalat, míg 20 százalékban valamilyen kiegészítő, például alom, játék, higiéniai termék vagy ápolószer. Egy átlagos rendelésben két kisállatos termék szerepel. Az adatok alapján jól látszik: ha egy vásárlónak beválik egy adott táp, nem szívesen vált – az ismétlési arány a kategóriában 40–60 százalék között mozog.
A kínálat összeállításánál elsődleges szempont volt a megbízható, ismert márkák jelenléte, ugyanakkor az utóbbi időszakban egyre nagyobb teret kapnak a bio, gabonamentes, hipoallergén vagy érzékeny emésztésű állatoknak szánt, természetes összetevőket tartalmazó tápok is. Ezek között a Pauu, mint saját márkás opció is elérhető. A hazai gyártók kisebb arányban, de hangsúlyosan jelennek meg, különösen a jutalomfalatok és natúr snackek terén – ilyen például a Farkaskonyha kínálata.
Az elmúlt időszakban számos új márkával és szezonális termékkel bővült a kategória. Megjelentek az Animonda kutya- és macskatápjai, a funkcionális Nordcanin étrendkiegészítők, a Julius-K9 higiéniai termékei, valamint nyári különlegességként a Füree természetes fagyipor és a YowUp kutyajoghurt, amelyeket egyre többen választanak a melegebb hónapokban.
A kisállat-kategória növekedéséhez nagyban hozzájárul a kényelmi szempont is: a nagy kiszerelésű tápokat vagy almokat sokkal egyszerűbb házhoz rendelni, mint hazacipelni.
A vállalat a menhelyi állatokat is támogatja: hosszú távú együttműködés keretében rendszeresen adományoz a Noé Állatotthonnak.
Címlapkép: Paul Hanaoka/Unsplash
Olvassa a Közbeszéd cikkeit a Facebookon és a Google hírei között is!
Ha érdekesnek találta, ossza meg és mondja el véleményét!