A társadalmi osztályokkal kapcsolatos közgondolkodásról készített felmérést az Opinio
Az Opinio legújabb kutatását a társadalmi rétegződésről, társadalmi osztályidentitásokról, illetve tágabb értelemben a társadalmi osztályokkal kapcsolatos közgondolkodásról készítette.
Bojár Ábel, az Opinio Institute kutatási igazgatója által küldött felmérés főbb megállapításai:
- A magyar társadalom többsége meglehetősen pontosan képes elhelyezni magát társadalmi osztályokba.
- A társadalmi osztályok alapvetően anyagi jellegű kategóriaként élnek a közgondolkodásban és ennek megfelelően a válaszadók “objektív” egzisztenciális körülményei pontosan jelzik előre a válaszadók önbesorolását egyes osztályokba.
- A felfelé történő társadalmi mobilitás kulcsát elsősorban a kapcsolati hálókban látja a magyarok többsége.
- Mind a szülői háttér, mind a tágabb ismeretségi háló tekintetében kirajzolódik az egyes osztályok meglehetősen zárt mivolta.
A kutatás teljes egészében a cég honlapján olvasható.
Címlapkép: Pixabay (illusztráció)