Belpol

Az MSZP szerint reptérvásárlás helyett a közösségi közlekedést kellene fejleszteni

Küszöbön áll a Budapest Airport visszaszerzésének ügye, hiszen az illetékes miniszter, Nagy Márton szerint a felek közötti tárgyalássorozat a célegyenesbe fordult: a sajtóhírek alapján akár heteken belül megszülethet a megállapodás a ferihegyi repülőtér visszavásárlásáról – számolt be a Közbeszédnek Varga László, az MSZP elnökhelyettese.

A napvilágot látott információk alapján 1536 milliárd forintért veheti meg az állam a Budapest Airportot. Az MSZP-s politikus szerint 4 milliárd euró óriási összeg, amelyből az állam európai szintre tudná hozni a hazai közösségi közlekedést.

Varga elmondta: a tömegközlekedés fejlesztése mellett szól az is, hogy amíg a ferihegyi légikikötő éves utasforgalma nagyságrendileg 20 millió fő, addig a közösségi közlekedést pedig napi szinten több millió ember használja.

Az összeg nagyságrendjét pedig jól érzékelteti, hogy a Volánbusz nagyjából 6000 db autóbuszból álló – viszonylag fiatal átlagéletkorú – járműflottáját teljes egészében vadonatúj járművekre lehetne cserélni és még akkor is bőven maradna a fent említett összegből.

A kötöttpályás közlekedés fejlesztésének tekintetében is óriási előrelépést jelenthetne ez az összeg, hiszen a reptérvásárlásra szánt 4 milliárd euróból a MÁV elöregedett, korszerűtlen járműflottája is megújulhatna és maradna összegből bőségesen a HÉV szerelvényeinek lecserélésére is – tette hozzá Varga László.

Kiemelte: hamis tehát a kormányzat állítása, hogy a közösségi közlekedés válságára a kormány forráshiány miatt nem talál megoldást. Az MSZP szerint van pénz a közösségi közlekedés fejlesztésére, csak az állam nem a megfelelő célokra költi el.

Fotó: Pixabay

Toók László Flórián

Toók László Flórián újságíró, a Közbeszéd alapító-főszerkesztője.