Gazdaság

Új adót vezetnek be Magyarországon, aminek nagyon nem fogunk örülni

Nemcsak a fuvarozási és logisztikai szektorban lévő munkaerőhiány okoz fejtörést, hanem további terhek is nehezednek rájuk, köztük egy új adó.

Az októbertől tervezett útdíjemelés 17 százalékos növekedést jelent, ami már önmagában is jelentős költségnövekedést jelent a cégek számára. Ezen kívül a januártól életbe lépő környezetvédelmi díj és a gázolaj jövedéki adójának emelése is komoly terhet ró a szektorra, ami miatt a fuvarcégek kénytelenek lesznek az áraikat növelni.

Az emelkedő üzemanyagárak, útdíjak és egyéb terhek összességében azt eredményezik, hogy a fuvarozási költségek jelentős mértékben növekednek. Ezt a költségnövekedést a vállalatoknak valahogy be kell építeniük az áraikba.

Ennek pedig az a következménye, hogy a termékek és szolgáltatások árai is emelkedhetnek, ami a fogyasztókat, azaz minket is érinti. Az emelkedő árak ugyanis nemcsak a fuvarozási ágazatot, hanem az általános inflációt is befolyásolhatják.

Mindezek miatt a fuvarozási és logisztikai szektorban komoly kihívások jelentkeznek, amelyek nemcsak az üzleti szereplőket, hanem a gazdaság és a mindennapi élet számos területét is érintik. Az árak emelkedése és az általános költségnövekedés a fogyasztói kiadásokra is hatással lehet, és ezáltal befolyásolhatja a gazdasági aktivitást és a vásárlói magatartást.

A decemberi benzinárstop kivezetése után már minden magyar számára nyilvánvaló volt, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben elérkezett a vége az olcsó benzin korszakának. Különösen igaz ez arra, hogy a szomszédos országokból érkező üzemanyagvásárlások is növelik az árakat.

A tavaszi hónapokban még meglehetősen tolerálható szinten maradtak a benzin és gázolaj árai. Az emelkedő üzemanyagárak most már komolyabb mértékben befolyásolhatják a benzin és gázolaj árait, és az emberek valószínűleg számolhatnak azzal, hogy a benzinár a 700 forintos szintet is elérheti. Forrás

Közbeszéd

Közbeszéd | Hírek, tények és vélemények

Vélemény, hozzászólás?