Pletykafészek

Te tudtad mennyi kalóriát lehet elégetni gyaloglás közben? Megvan a helyes válasz

A gyaloglás egy szórakoztató és könnyű edzésforma, amely jótékony hatással van a fizikai és mentális egészségre, arról pedig már nem is beszélve, hogy menet közben csak úgy égnek a kalóriák. 

Talán hihetetlenül hangzik, de az olyan egyszerű fizikai tevékenységek, mint a rendszeres gyaloglás hatékonyan segíthetnek a fogyásban. Ha heti 4-5 alkalommal sétál, minimum 30 percet, akkor azzal jelentős mennyiségű kalóriát égethet el, ami aztán az alakján is látszani fog. Persze, hogy pontosan hány kalória ég el egy ilyen séta során nehéz megmondani, hiszen számos tényező, úgy mint a járási sebesség vagy éppen a megtett távolság is befolyásolja az eredményt.

Napi 30 perc

Általánosságban viszont elmondható, hogy egy 30 perces tempós gyaloglás során – persze a súlyától függően – nagyjából 100-200 kalóriát tud elégetni, ami heti 500-1000 kalóriát is jelenthet, már amennyiben következetesen tartja magát a heti 4-5 séta beiktatásához. Amennyiben több kalóriát szeretne elégetni a séták során, akkor növelje az időtartamot és a távot is, továbbá próbáljon a sík területek helyett dombosabb helyeket megmászni. Az időtartam kapcsán amúgy fontos, hogy a gyaloglás első 30 percében a szervezet az elraktározott cukrokat használja fel, amikor azonban ezek a cukorraktárak kiürülnek, akkor a test elkezd energiát égetni. Ez viszont csak akkor következik be, ha 30 percnél többet sétál.

Hogyan lehet nyomon követni a séta közben elégetett kalóriákat? 

A séta közben elégetett kalóriák nyomon követésére számos eszköz a rendelkezésre áll. Ide tartoznak például a különféle alkalmazások, úgy mint a MapMyWalk vagy a Stavra, de nem kizárt, hogy a telefonjába beépített lépésköveti is rendelkezik kalóriaszámálóval is.

Miért annyira jó a gyaloglás? 

A séta tehát egy remek mozgásforma, mert javítja a fizikai és a mentális egészséget is. Jó hatással lehet az agy egészségére, erősítheti a csontokat és az izmokat, csökkentheti a krónikis betegségek kialakulásának kockázatát, úgy mint a rák, a szív vagy a cukorbetegség. A gyaloglás ezen túlmenően pozitív irányban befolyásolhatja az alvás minőségét, valamint csökkentheti a vérnyomást, az ízületi gyulladásos fájdalmakat, továbbá kevesebb az esély a csontritkulás kialakulására is. Ha pedig mindez nem volna elegendő, akkor hozzá kell tenni, hogy a séta segíthet a depresszió és a szorongás tüneteinek enyhítésében.

Életmódbeli változások  

Nyilván, ha fogyni szeretne, akkor egyéb életmódbeli változtatásokra is szükség lesz, vagyis fontos, hogy a táplálkozása során is odafigyeljen a jó minőségű ételek bevitelére, valamint mennyiségére. Azokon a napokon, amikor nincs lehetősége sétálni, végezzen otthon erősítő gyakorlatokat. Jó ötlet lehet néhány otthoni súlyzó beszerzése, de egy hulahopp karika is csodákra épes. Amennyiben rendelkezik szobabiciklivel, akkor a nem sétálós napokon pattanjon fel rá 25-30 perce, így a napi kardio sem marad el. Ebből is jól látszik, hogy ideális esetben nem szabad kizárólag a sétára alapozni, ha a fogyás, majd a súlymegtartás a cél, de kezdésnek kiváló lehet. Mindazonáltal próbáljon meg olyan gyakorlatokat is beiktatni, mint mondjuk a guggolás vagy a különböző plank gyakorlatok, amiket bármelyin extra felszerelés használata nélkül el tud végezni. (via 168.hu)

Fotó: Pixabay

Közbeszéd

Közbeszéd | Hírek, tények és vélemények