Pletykafészek

Ötmilliárd forint feletti beruházást tervez a BioTechUSA

Idén ötmilliárd forint vagy azt meghaladó összegű beruházással számol a tisztán magyar tulajdonú BioTechUSA cégcsoport. A több mint 100 országban működő cégcsoport tavaly folytatta nemzetközi expanzióját, 45 új üzletet nyitottak Európa-szerte.

Az idei beruházási összeg nagy részét adja az 50 millió darab prémium fehérjeszelet előállítására alkalmas gyártósor, amelyet várhatóan a negyedik negyedévben helyeznek üzembe a cég szadai gyártó- és logisztikai komplexumában – ismertette Lévai Bálint, a cégcsoport vezérigazgatója, társtulajdonosa a cég éves eredményeit bemutató sajtótájékoztatón Budapesten.

Az idén bővítik a szadai üzem szociális épületrészét, továbbá megkezdődött a dunakeszi üzem energetikai korszerűsítése, napelemes rendszerek telepítése – tette hozzá. Az Európában az egyik legnagyobb, Magyarországon pedig piacvezető étrendkiegészítő- és speciális élelmiszereket gyártó és forgalmazó cégcsoport a kedvezőtlen gazdasági környezet ellenére 15 százalékos növekedéssel, 90,49 milliárd forintos árbevételi csúcsot ért el tavaly. A forgalom 80 százaléka exportból származott.

A tavalyi évet az energiaválság, a magas infláció mellett az ellátási láncok akadozása és az alapanyagárak hullámzása jellemezte, ami kihívás elé állította a gyártókat. A termékfejlesztés házon belül tartásával és az elmúlt években a saját gyártási kapacitások folyamatos bővülésével a BioTechUSA jobban tudott reagálni a kereslet változásaira, mint versenytársai – tette hozzá Lévai. A magyar piac tavalyi alakulásáról elmondta, hogy egyes fogyasztói csoportokban visszaesett a kereslet, a prémium szegmens viszont robusztusan teljesített.

A több mint 100 országban működő cégcsoport tavaly folytatta nemzetközi expanzióját, 45 új üzletet nyitottak Európa-szerte. Az idén több mint 50 bolt nyitását tervezik az európai piacon: Németországban és Franciaországban 15-15-öt, Spanyolországban nyolcat, öt-öt boltot pedig a lengyel és olasz piacon.

A BioTechUSA jelenleg 103 országban, 49 webshoppal, 307 franchise üzlettel, 1800 munkavállalóval és 4500 partnerrel működik. A magyar és export piacokat a 2014-ben átadott szadai gyártó- és logisztikai bázisról, illetve a dunakeszi üzemből látják el.