Belföld

Óriási változás a boltokban – kötelező lesz kiírniuk, amit még soha

Az úgynevezett shrinkflation jelenségének rejtett mivolta tűnik el, azaz nem tehetik meg, hogy kisebb kiszerelésű terméket adjanak el azonos áron úgy, hogy erre külön nem hívják fel a vásárló figyelmét.

Az 1 milliárd forint feletti árbevételű élelmiszer-kereskedőknek a termék melletti, figyelemfelkeltő tájékoztatással kell a vásárló tudtára juttatniuk, hogy az adott termék kiszerelése kisebb lett a megszokottnál.

Arról már korábban tájékoztattunk, hogy a Nébih honlapján elérhető vált az űrlap, amelyen a változásokat be kell jelenteni, most viszont egy állásfoglalás jelent meg a hatóság honlapján azzal kapcsolatosan, milyen információkat kell kötelező jelleggel feltüntetniük.

Szerepelnie kell tehát a tájékoztatásban a következőknek

  • márkanév és termék megnevezése,
  • termékkategória,
  • korábbi termékméret (a termék csomagolásán szereplő formában),
  • új, csökkentett termékméret (a termék csomagolásán szereplő formában),
  • termékjelölés szerinti gyártó/forgalmazó, valamint hogy
  • sor kerül-e a korábbi kiszerelési egység kivezetésére a következő 6 hónapban.

Fontos ugyanakkor, hogy tudd: az egymilliárd forintnál kisebb bevételű kereskedők részére nem kötelező ez a tájékoztatás, tehát a kisebb üzletekben még belefuthatsz cselesen csomagolt árukba, légy tehát résen! (via divany.hu)

Fotó: Pixabay

Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel vagy szóljon hozzá!

Közbeszéd

Közbeszéd | Hírek, tények és vélemények

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük