Óriási változás a boltokban – kötelező lesz kiírniuk, amit még soha
Az úgynevezett shrinkflation jelenségének rejtett mivolta tűnik el, azaz nem tehetik meg, hogy kisebb kiszerelésű terméket adjanak el azonos áron úgy, hogy erre külön nem hívják fel a vásárló figyelmét.
Az 1 milliárd forint feletti árbevételű élelmiszer-kereskedőknek a termék melletti, figyelemfelkeltő tájékoztatással kell a vásárló tudtára juttatniuk, hogy az adott termék kiszerelése kisebb lett a megszokottnál.
Szerepelnie kell tehát a tájékoztatásban a következőknek
- márkanév és termék megnevezése,
- termékkategória,
- korábbi termékméret (a termék csomagolásán szereplő formában),
- új, csökkentett termékméret (a termék csomagolásán szereplő formában),
- termékjelölés szerinti gyártó/forgalmazó, valamint hogy
- sor kerül-e a korábbi kiszerelési egység kivezetésére a következő 6 hónapban.
Fontos ugyanakkor, hogy tudd: az egymilliárd forintnál kisebb bevételű kereskedők részére nem kötelező ez a tájékoztatás, tehát a kisebb üzletekben még belefuthatsz cselesen csomagolt árukba, légy tehát résen! (via divany.hu)
Fotó: Pixabay