Belföld

Már a fideszes városvezetők is vészharangot kongatnak a vasútvonalak állapota miatt

A magyar vasút rendkívül rossz állapotban van, mind a pályaállapotok, mind a járműpark tekintetében. Világosan látszik, hogy nem egy-egy elszigetelt esetről, hanem rendszerszintű problémáról van szó – tájékoztatta a Közbeszédet Varga László, az MSZP elnökhelyettese.

Az MSZP szerint nem reptérvásárlásra, hanem vasútfejlesztésre volna szükség. A budapesti repülőtér megvásárlására szánt 1500 milliárd forintból meg lehetne újítani a vasúti járműparkot és normál, versenyképes szintre lehetne feljavítani a vasútvonalakat.

Napjainkban is zajlik az 1-es vasúti fővonal felújítása. A felújítás teljes körű megtervezésére az illetékeseknek csupán néhány napja maradt, mivel politikai nyomásra kellett kapkodva előkészíteni a felújítást, ennek következtében pedig rendkívüli kellemetlenségekkel kell szembenézni az utasoknak, ráadásul a tetemes késések miatt az osztrák vasúttársaság Bécsben megszakítja a nemzetközi vonatok közlekedtetését, hogy a magyarországi késések ne okozzanak fennakadásokat az osztrák hálózaton.

– tájékoztat az MSZP elnökhelyettese.

A  szocialista politikus kiemelte, hogy komoly problémák vannak a Budapest-Belgrád vasútvonal építésével, amelynek összköltsége összesen 1,7 milliárd euró. Varga véleménye szerint hidegzuhanyként érhette a kormány illetékeseit az a hír, hogy a kockázatos kínai hitelből épülő vasútvonal felújításából kihátrálni készülhet a kínai fél, hiszen nem áll rendlelkezésükre olyan technológia, amelynek segítségével az európai szabványok szerint tudnák kiépíteni a vasúti biztosító berendezéseket.

Hozzátette, hogy a problémás vasútvonalak közül említhető lenne a Pápa–Csorna vonalszakasz is, ahol már fideszes városvezetők is tiltakoznak a hosszú menetidő miatt, hiszen a vonatok lassabban teljesítik a 37 km-es távot, mint a 1970-es években.

Sajtóhírek szerint pedig már a kínai akkumulátorgyártó cégek is reklamálnak a kormánynál a vasútvonalak állapota miatt, hiszen az első gyárak jövőre már termelni kezdenek, de az áruszállításhoz szükséges vasúti infrastruktúra nem áll rendelkezésre. Nem lehet tovább halogatni a magyar vasút fejlesztését, azonnali lépésekre van szükség

– húzta alá az MSZP politikusa.

Közbeszéd

Közbeszéd | Hírek, tények és vélemények

Vélemény, hozzászólás?