Belföld

„Ennyire hülyének néz minket az állam?!” – Ausztriába kivándorló családok a magyar oktatásról

Ha nincs tanárhiány, miért kell napközis tanárként délelőtti órákat tartani, alsós tanárként felsősöket oktatni vagy több osztályt összevonva tanítani? Miért gondolják az oktatáspolitika szócsövei, hogy a szülők sem fogják látni a valóságot a számoktól, amikkel megpróbálják kiszúrni a szemüket?

És miért költözött annyi család idén Ausztriába, ha a hazai iskolákban minden a legnagyobb rendben van? Tanévnyitó nagykép a magyar oktatás omladozó építményéről – írja a valaszonline.hu.

Eltelt a nyár, ma ismét becsöngetnek a magyar iskolákban, az azonban kérdés, hány tanárt és hány diákot talál ez a jelzés intézményen belül. Bár a kormányzati kommunikáció egész nyáron arról szólt, hogy minden rendben az oktatás terén, nincs itt semmi látnivaló, augusztus végére, a tanévnyitó értekezleteken már kirajzolódni látszott, milyen abszurd helyzeteket produkál a státusztörvény elfogadásával generált pályaelhagyási hullám.

Kiderült az is: nem csak a tanárok állnak fel, de – ahogy Gulyás Gergely is elismerte – jó néhány diákkal kevesebb kezdi meg a hazai oktatási rendszerben a tanévet. Mára több mint tízezerre nőtt az osztrák iskolákba átvitt magyar gyerekek száma, nyáron egész családok szedték a sátorfájukat, hogy egy nyugodtabb élet reményében Ausztriába költözzenek.

A teljes cikket ide kattintva olvashatja.

Címlapkép (illusztráció): MTI/Illyés Tibor

Közbeszéd

Közbeszéd | Hírek, tények és vélemények

Vélemény, hozzászólás?