Pletykafészek

A legjobb alvási pozíció, amely megelőzi a ráncok kialakulását

Az emberek nagyrésze olyan testhelyzetben alszik éjszaka, amelyről már több kutatás is bebizonyította, hogy növelik a ráncok kialakulásának esélyét. Az alvásszakértő most megosztotta, a népszerű alvópózok helyett melyik lenne a legmegfelelőbb – írja a life.hu.

Többféle módszer létezik már a ráncok eltüntetésére, finomítására, megelőzésére, de alkalmazhatunk bármit, addig amíg rossz testhelyzetben alszunk, minden erőfeszítés hiábavaló lehet.

Ha viszonylag gyakran alszunk olyan pozícióban, amely során az arcunk párnához vagy a lepedőhöz nyomódik, idővel több ránc néz majd vissza ránk a tükörben.  Ezek a finom vonalak és ráncok aztán hozzájárulhatnak az arc általános öregedéséhez, különösen a nasolabialis ráncok (az orr szélétől a szájig terjedő ráncok), illetve szemek és az ajkak környéki ráncok kialakulásához.

Rebecca Swain alvásszakértő szerint a legrosszabb, amit tehetünk, ha hason alszunk, ebben a helyzetben az arc állandó nyomásnak van kitéve, ami idővel nem kívánt ráncokat idézhet elő.

Kézenfekvő megoldás a háton alvás, ám ez sok ember számára kényelmetlen lehet. Párnák használatával azonban idővel megszokható. Ha párnát helyezünk a térd vagy a hát alsó szakasza alá, máris kényelmesebb a háton alvás, ha pedig párnát teszünk a testünk mindkét oldalára a derék-csípő tájékán, az oldalra fordulást is megelőzhetjük.

Az alvásszakértő további javaslata, hogy cseréljük le a pamut párnahuzatokat selyemre vagy szaténra és szerezzünk be egy párásító készüléket, amely a levegő nedvességtartalmának növelésével a bőr hidratáltságán is sokat javít. (via life.hu)

Fotó: Pixabay

Közbeszéd

Közbeszéd | Hírek, tények és vélemények

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük