Sport

Torna 60 év felett: 5 egyszerű otthoni gyakorlat a mindennapi testedzéshez

Napi tíz perc is elegendő az izmok erősítéséhez, az ízületek átmozgatásához.

Egyáltalán nem lehetetlen 60 év fölött is fittnek lenni. Sőt! Érdemes is, hiszen így tudunk csak – szó szerint – lépést tartani az unokákkal és a különböző nyavalyák is elkerülhetnek minket. Nem kell edzőterembe elmenni ahhoz, hogy karban tartsuk a testünket. A Blikk összeszedett öt gyakorlatot, melyek energiával tölthetnek fel, otthon is meg lehet csinálni és csak napi tíz percet vesznek igénybe.

1. Egykezes deszka

Feküdjünk hasra, majd toljuk fel a kezünkkel magunkat úgy, hogy nyújtva van a lábunk és a karunk. Ezután húzzuk a hasunkhoz az egyik térdünket és próbáljuk meg tíz másodpercig kitartani ezt a pózt, majd cseréljünk lábat.

2. Mérlegállás

A mérlegállásnak egy könnyített verzióját csináljuk. Kézzel támaszkodjunk egy szét háttámlájának, majd egyenes törzzsel dőljünk előre úgy, hogy az egyik lábunkat nyújtva emeljük a magasba, közben a másik oldali kezünket egyenesen a fülünk mellett emeljük föl. Felváltva csináljuk meg négyszer-ötször.

3. Hamis guggolás

Egyik kezünkkel támaszkodjunk a szék támlájába, majd lépjünk ki előre a jobb lábunkkal. Ereszkedjünk féltérdre, közben a jobb karunkat emeljük a magasba. Ha valaki tudja, akkor segítség nélkül is megcsinálhatja ezt a feladatot tízszer egymásután.

4. Asztal

Feküdjünk háttal a földre, húzzuk föl a lábunkat úgy, hogy a talpunk a földön maradjon. Ezután nyújtsuk ki a kezünket-lábunkat és emeljük a magasba a törzsünket. Ha jól csináljuk, az egész testünk úgy néz ki, mintha egy asztalt formáznánk. Ötször hajtsuk végre a gyakorlatot.

5. Pipálás

Üljünk le egy székre, kezünkkel a törzsünk mellett támaszkodjunk. Emeljük föl a jobb lábunkat nyújtva, vigyük ki jobb oldalra, majd vissza és cseréljünk. Ezt a gyakorlatot tízszer hajtsuk végre oldalanként. (via blikk.hu)

Fotó: Pixabay

Közbeszéd

Közbeszéd | Hírek, tények és vélemények