Tea-mánia! Ezekért az ízekért őrül meg most mindenki – te melyiket próbáltad már?
Megvan a magyarok kedvenc téli itala, és nem biztos, hogy erre gondoltál.
A forró italok iránti kereslet dinamikusan nőtt a Kifli.hu online szupermarketben. A kategória bevétele 32,5 százalékkal emelkedett a 2024/2025-ös pénzügyi évben a megelőző azonos időszakhoz képest. Jelenleg 104 féle ízben érhetők el a téli és ünnepi ízesítésű forróital-termékek a Kifli.hu kínálatában, ezek közel fele a prémium szegmensbe tartozik. A kínálatban mintegy 150 bio, vegán vagy koffeinmentes különlegesség is elérhető. A vásárlók leginkább az ízesített kávékapszulákat, a gyümölcsteákat és az ajándékcsomag-válogatásokat keresik az ünnepi szezon kezdetén, a legnépszerűbb márka az English Tea Shop Organic.
Jelenleg 104 féle ízben érhetők el a téli és karácsonyi forróital-termékek a Kifli.hu online szupermarketben, ezek közel fele a prémium szegmenst képviseli., A kategória bio, vegán vagy koffeinmentes termékeiből emellett mintegy 150 érhető el a kínálatban. A vásárlók leginkább az ízesített kávékapszulákat, a gyümölcsteákat, valamint az ajándékcsomag-válogatásokat választják az ünnepek közeledtével. A legnépszerűbb márka az eladások alapján az English Tea Shop Organic, amelynek termékeiből idén már 2592 darabot értékesítettek. A hazai beszállítók közül értékben a Café Frei termékei vezetik a listát, míg darabszám alapján ebben a kategóriában a Herbária teák a legkedveltebbek. A trendet tovább erősíti, hogy több márkánál a teás adventi kalendáriumok iránt is folyamatosan nő az érdeklődés.
Karácsony felé közeledve a legkelendőbb termékek közé tartozik a Starbucks by Nespresso Holiday Blend Toffee Nut limitált kiadás, a Pickwick Fruit Fusion Apple Love tea, a Sir Morton almás-fahéjas keverék tea, a Teekanne Granny’s Finest szilvás-fahéjas gyümölcstea, valamint az English Tea Shop Adventi kalendárium filteres BIO teaválogatás.
Az ajándéknak szánt választék kiemelt szerepet kap ebben az időszakban, a Kifli 40 különböző, prémium csomagolású válogatást kínál, ezek közül a legnagyobb érdeklődés a Pickwick karácsonyi tea válogatás, az English Tea Shop 24 Winter Delights „Téli örömök” válogatás BIO tea, valamint az English Tea Shop karácsonyi BIO teaválogatás iránt mutatkozik.
A forró italok forgalmának közel felét, 48 százalékát a kávé adja, a tea részaránya 35 százalék, a speciality italoké 12, az instant italoké pedig 5 százalék. A prémium termékek aránya körülbelül 50 százalék. A teák között a New English Teas, a Sonnentor BIO és a Dammann, a kávék közül pedig a Bányai, saját márkánk, az UBOMI – amely szemes, őrölt, BIO, kapszulás és koffeinmentes verzióban is elérhető -, a Casino Mocca és a Samurai Shoelace a legnépszerűbbek, utóbbinak köszönhetően a legmagasabb minőségű prémium kávék kapszulás verzióban is elérhetők. A prémium teák és kávék átlagos havi rendelési volumene termékenként 10 és 76 darab között mozog, a téli hónapokban azonban jelentősen megnő az eladott mennyiség.
A szezonális kereslet szeptembertől március végéig a legerősebb, az év során azonban az időjárás befolyásolhatja a csúcsidőszakok hosszát és intenzitását. Ebben az időszakban az értékesítés nagy részét a visszatérő vásárlók adják. A New English Teas termékeknél a vásárlások 77 százalékát, a Sonnentor BIO termékeknél 57 százalékát generálják. A Dammann teáknál és a Bányai kávéknál pedig ez az arány 39–78 százalék között változik, a fennmaradó rész új vásárlóktól érkezik.
Címlapkép: gpointstudio/Freepik
Olvassa a Közbeszéd cikkeit a Facebookon és a Google hírei között is!
Ha érdekesnek találta, ossza meg és mondja el véleményét!