Belföld

Amit a sportolóktól tanulhatunk – országos kampányt indított a Groupama

Negyedszázad telt el 2000 óta, a magyar emberek pedig igen vegyesen élték meg ezt az időszakot. A többség szerint még több kihívás vár ránk a jövőben, és egy változó, turbulens világra készülhetünk a következő 25 évben. Talán éppen ezért, egyre inkább előtérbe kerül az alkalmazkodóképesség és az óvatosság jelentősége – derült ki abból a kutatásból, ami a Groupama Biztosító egyik őszi kampányának alapját adta. A „25 év” névvel fémjelzett aktivitássorozat fókuszában a pénzügyi tudatosság felértékelődése állt, főleg, hogy egy változó világban egyre nagyobb szükség van arra, hogy megtakarításaink mindig alkalmazkodni tudjanak az adott élethelyzetünkhöz. Ezt az üzenetet tűzte zászlajára az a kampány, amely számos eszközt és a sportból kölcsönzött példát vonultatott fel a cél érdekében.

Nem lehet elég pénzügyi tudatosságról szóló programot megvalósítani, hiszen ezek jelentősége egyre csak nő a rohamosan változó társadalmi és gazdasági környezetben. A tengerentúlon és Nyugat-Európában az elmúlt években még inkább felértékelődött a biztosítók és tanácsadóik szerepe egy-egy háztarás anyagi jellegű döntéseiben. Magyarországon most jutott el oda a háztartások jelentős része, hogy komoly igény kezdett mutatkozni a személyes tanácsadásra, a különböző élethelyzetek szakértői menedzselésére.

A Groupama elérkezettnek látta a pillanatot, hogy számba vegyük az ezredforduló óta eltelt 25 év tapasztalatait és a következő negyedszázad kihívásait, méghozzá olyan emberek bevonásával, akik példaképként jelennek meg sokak szemében. Ehhez egy átfogó reprezentatív kutatást készített, majd pedig olyan sportolókat hívott segítségül, akik karrierjük eredményessége miatt hitelesen tudnak beszélni kitartásról, tervezésről és alkalmazkodóképességről.

A kampány első állomása a Brain Bar idei rendezvényén volt, ahol a biztosítótársaság – amellett, hogy látványos installációval települt ki, amit az esemény ideje alatt ezrek látogattak meg – egy beszélgetésre invitálta Telegdy-Kapás Boglárka olimpiai bronzérmes, világbajnok és hétszeres Európa-bajnok úszót. A volt olimpikon a nemrégiben lezárt aktív sportolói pályafutásának tapasztalatairól mesélt több száz érdeklődőnek.

Ezt követően egy videocast-sorozat indult a Tudas.hu-val együttműködésben, ahol szintén kiváló sportolók meséltek hosszabban arról, mit jelentett az ő életükben az elmúlt 25 év, és mit várnak a jövőtől, akár a karrierben, akár a magánélet terén. Az első műsor résztvevője az idén a válogatottban is bemutatkozó Szalai Gábor, a Ferencváros labdarúgója volt. A vele való beszélgetés érdekességét az adta, hogy az elmúlt 25 év az ő eddigi egész életét felölelte.

Őt Mikler Roland, az OTP Bank-PICK Szeged 252-szeres válogatott kézilabdázója követte. A nemzetközi szinten is elismert, kiváló hálóőr édesapaként már a család és a karrier egyensúlyáról, a döntések felelősségéről is sokat mesélt a nézőknek. A sorozat a tervek szerint hamarosan folytatódik, méghozzá az élet más területén is már sokat bizonyított vendéggel.

„A kampány célja az volt, hogy felhívja az emberek figyelmét arra, hogy az életben, így a pénzügyi döntések terén is egyre fontosabb lesz az alkalmazkodóképesség jelentősége. Egyre nyitottabbnak és rugalmasabbnak kell lennünk, hogy a gyorsan változó élethelyzeteket is jól menedzseljük. Ehhez ismert sportolókat hívtunk segítségül, akik jelentős tapasztalattal rendelkeznek abban, hogy az éveken, évtizedeken át tartó versenyhelyzetekben hogyan kell arra törekedni, hogy jó döntéseket hozzunk. Mi biztosítóként a jó döntések meghozatalában, problémák esetén pedig azok hatékony kezelésében tudunk egy egész életen át segíteni” – foglalta össze a kampány lényegét Koháry András, a Groupama Biztosító kommunikációs és PR igazgatója.

A kampányhoz tartozó országos reprezentatív kutatásból rengeteg sajtómegjelenés született, a biztosító szakértői pedig televíziós interjúk formájában is beszámoltak az érdekességekről, a felmérés tanulságairól. Mindemellett a sportolókkal készített interjúk is önálló életre keltek a közösségi médiában, rengeteg véleményt, hozzászólást generálva.

Címlapkép: Groupama/Sajtóközlemény

Olvassa a Közbeszéd cikkeit a Facebookon és a Google hírei között is!

Ha érdekesnek találta, ossza meg és mondja el véleményét!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük